Kinnekullebanan: Hasslerör
Gårdsjö station ca 1950_public Domain_Sveriges Järnvägsmuseum.jpgTrolmen hållplats_Foto via Sv Jvg-museum.jpgHällekis Säteri_Foto via Dig museum.jpgFLYGFO~3.JPGFORSHE~2.JPGÖsteräng station ca 1950_Foto via Sv Jvg-museum.jpgÄskekärr station ca 1900_Foto via Sv Jvg-museum.jpgHållplatsen i Kvarntorp_Foto Thomas Ohlsson.jpgLugnås station ca 1900_Bild via Sv Jvg-museum.jpgPrästkvarn2- bild via Sveriges Järnvägsmuseum.jpgHassle-Säby_Foto via vonknorring.com.jpgHASSLE~3.JPGSVANEB~1.JPGHjälmsäter_Foto Thomas Ohlsson.JPGStation Blomberg - Sveriges Järnvägsmuseum.jpgLidköpings station nutid_Foto Thomas Ohlsson.JPGMariestad, Residenset 1950,Västergötlands Museum DM.jpgRåbäcks säteri_Bild via Digitalt museum.jpgRISA_H~1.JPGLyrestad-foto via Sveriges järnvägsmuseum.jpgTruveholm - foto Västergötlands museum.jpgJvg-stationen i Hova_Foto via Sv jvg-museum.jpgFagerlids station_Public Domain_Sveriges Järnvägsmuseum.jpgTorved järnvägsstation 1930_foto via Sv Jvg-museum.jpg

E3-an Hasslerör

Genom Hasslerör gick den gamla landsvägen mellan Stockholm och Göteborg, den som sedermera betecknades Rikssexan (R6 mellan 1945 och 1962). I slutet av 50-talet byggdes vägen om, breddades och fick en något mera östlig sträckning, samt ombetecknades till E3. Vid den nya E3-an i anslutning till Hasslerör byggdes en bensinstation och ett motell, Motell Hasslerör. Bensinstationen finns kvar medan motellet tyvärr är nedlagt och rivet.

Kinnekullebanan: Hasslerör

Motell Hasslerör, en välkänd vy för alla som trafikerat E3 och E20. Motellet är nedlagt och revs 2013.